قیمت خرید انواع کلید و پریز باکیفیت ایرانی

قیمت کلید و پریز ایرانی با توجه به نوع کارکرد و کیفیت و دقت به کار رفته در تولید آن متفاوت است. کلیدها و پریزها انواع مختلفی از جمله معمولی و صنعتی دارند.

قیمت خرید انواع کلید و پریز باکیفیت ایرانی

مشخصات کلید و پریز برق صنعتی

مشخصات کلید و پریز برق صنعتی کلیدها و پریزهای صنعتی به دلیل قرار گرفتن در معرض جریانهایی با فشار بالا نیاز به ساختاری ویژه دارند. از این کلیدها در کارگاه های مختلف برای به کار انداختن دستگاه های بزرگ و با مصرف بالا استفاده می شود.

همچنین برای دستگاه های کوچکی نظیر سنگ فرزهای رومیزی و دستی و همچنین دستگاه جوشهای سیار از این نوع از کلید و پریزها استفاده می شود.

یکی از تفاوت های ویژه ای که می توان بین کلید و پریزهای معمولی و نوع صنعتی آن مورد نظر قرار داد، عایق استفاده شده در ساخت بدنه آنهاست. بدنه این ابزار از مواد پلی آمید ساخته می شود. خاصیت این ماده مقامت بالای الکتریکی و حرارتی آن می باشد. همچنین استحکام این مواد در برابر فشار و ضربه بالا بوده و سبب ایجاد اطمینان خاطر برای استفاده از آن در کارگاه ها می باشد.

فلز به کار رفته در ساخت این نوع از کلید و پریز لمسی برنج می باشد. البته این فلز با نیکل آب کاری می شود. برنج نزدیکی بسیاری به مس دارد.

می توان کلیدها و پریزهای صنعتی را بر اساس ولتاژ و همچنین جریان قابل عبور از آنها دسته بندی کرد. این ویژگی این محصولات بازه وسیعی را در بر می گیرد و به همین منظور دقت در انتخاب مناسب آن مقوله مهمی است. می توان به کلید و پریزهایی با قابلیت هدایت جریانهای 32، 63 و همچنین 125 آمپری اشاره کرد. این جریانها می توانند جریانهایی 220 و 380 ولتی باشند.

یکی از تفاوت های عمده در بین پریزهای صنعتی و معمولی قابلیت خوردن تعداد پین در آنها می باشد. در کلیدها و پریزهای معمولی تعداد پین دو یا در نهایت در برخی از موارد معدود سه عدد می باشد. اما در پریزها و سوکت های صنعتی این تعداد بین سه تا پنج شاخه متغیر است.

مهمترین استاندارد های لازم برای تولید کلید و پریز

مهمترین استاندارد های لازم برای تولید کلید و پریزرعایت نکات استاندارد در تولید کلید و پریز صنعتی و کلید و پریزهای معمولی با یکدیگر متفاوت است.

رعایت شدن استانداردهای مختلف و ضروری در تولید این محصولات لازمه تضمین سلامت افراد و لوازم الکتریکی می باشد.

استفاده از فلز مناسب در سوکتها و مواد اولیه با کیفیت در ساخت بخش های مختلف از استانداردهای مهم و لازم به توجه در تولید این محصولات می باشند.

برای مثال به استاندارهایی که در تولید کلید و پریز صنعتی باید رعایت شوند و علت این لزوم می پردازیم.

همان طور که در بخش پیشین اشاره شد باید در ساخت این محصولات از فلز برنج استفاده نمود. رعایت این اصل لازمه وجود استاندارد کافی در تولید آن می باشد. علت این انتخاب بالا بودن مقاومت حرارتی و مکانیکی می باشد. تحت عبور جریانهای با قدرت بالا امکان افزایش حرارت کلیدها و پریزها وجود دارد. حال اگر از فلز مناسب برای انتقال این جریان استفاده نشده باشد امکان ذوب آنها و در نهایت اتصالی برق و آسیب به دستگاه ها وجود دارد.

البته فلزات باید با نیکل آبکاری شوند که مقاومت آنها در برابر خوردگی نیز افزایش یابد.شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون مشخصات کلید و پریزهای مختلفت و قیمت انواع مختلف آن با ما در تماس باشید.