کاشی لانه زنبوری به عنوان میز ناهار خوری در تایلند استفاده می شود

کاشی لانه زنبوری و سرامیک همچنان یک مصالح ساختمانی محبوب و کاربردی است. به ویژه برای تکمیل دیوارها و کف در توالت ها و حمام ها، آشپزخانه ها و راهروها مورد تقاضا است.

تولید کنندگان طیف وسیعی از محصولات کاشی را ارائه می دهند که از نظر شکل و اندازه، بافت و رنگ، روش های ساخت و غیره با یکدیگر متفاوت هستند.

یکی از معیارهای مهم در انتخاب متریال روکش سرامیکی، نوع سطح جلویی آن است که می تواند براق یا مات باشد. برای انتخاب درست، باید ویژگی ها و ویژگی های کاربرد هر یک از آنها را در نظر گرفت.

کاشی

سرامیک با سطح براق ظاهری درخشان و براق دارد، رنگ های روی آن به ویژه اشباع شده به نظر می رسند. او قادر است تقریباً هر اتاقی را تزئین کند. استفاده از آن به ویژه برای تزئین دیوار در اتاق های کوچک و با نور کافی (توالت، حمام، راهروها و غیره) موثر است.

مزایای اصلی کاشی های براق عبارتند از: سطح بازتابنده آینه کاشی، که نور محل را بهبود می بخشد و باعث افزایش بصری فضا می شود.
پوشش براق محصولات، که به محصولات جذابیت بالایی می بخشد و توانایی قرار گرفتن در هر فضای داخلی را بدون دکوراسیون اضافی می دهد.
سهولت مراقبت روزانه به دلیل ساختار ریز متخلخل مواد، که سطحی براق را برای تمیز کردن آسان از خاک فراهم می کند.
معایب کاشی های براق:

سطوح براق به وضوح هرگونه آلودگی جزئی (گرد و غبار، پاشیده شدن، لکه ها و غیره) را نشان می دهد که نیاز به نگهداری منظم دارد.
سطوح لعاب دار مستعد خراش هستند و بنابراین باید بدون استفاده از پاک کننده های ساینده با دقت کار شوند. هنگامی که آب روی یک کاشی براق قرار می گیرد، بسیار لغزنده می شود بنابراین استفاده از چنین موادی برای تکمیل کف در اتاق هایی با رطوبت بالا نامطلوب است.