پسته خشک امسال موجب آتش سوزی در جنگل ها ی زاگرس شد

انواع و اقسام پسته خشک امسال  وجود دارد که از نظر اندازه و رنگ بادام از هم متمایز می شوند و کم و بیش پذیرفته شده اند.

درخت پسته خشک امسال  بعد از سال پنجم محصول نمی دهد و تا دهم به محصول خوبی نمی رسد. به همین دلیل در اسپانیا میوه به طور کلی وارداتی است و قیمت های بازار بالاست.

در سواحل مدیترانه، آنها در ماه سپتامبر می رسند، اما در بازار می توانیم آنها را در تمام طول سال پیدا کنیم. گیاه
پسته خشک امسال  درختی است که پسته خشک امسال  تولید می‌کند، برگ‌ریز است و در پاییز رنگ برگ‌های آن تغییر می‌کند و رنگ قرمز نارنجی پیدا می‌کند که به آن علاقه زینتی زیادی می‌دهد.

پسته خشک امسال  از درختی متوسط ​​به ارتفاع حدود 6 تا 10 متر می آید که به نام پسته خشک امسال  از خانواده Anacardiaceae و گونه Pistacia vera شناخته می شود.

پسته

پوست آن خشن، خاکستری، با شاخه های زیاد و تاجی متراکم است. ریشه ها کاملاً عمیق هستند. برگ‌ها مرکب، بی‌پر با 3 یا 5 برگچه بسته به رقم، بیضی یا نیزه‌ای شکل، سبز تیره در سمت بالا و روشن‌تر در قسمت زیرین هستند.

شاخ و برگ ها در پاییز تغییر رنگ می دهند و به رنگ نارنجی مایل به قرمز در می آیند و آن را مورد توجه زینتی قرار می دهند. برگها برگریز هستند.

گلهای نر و ماده روی درختان مختلف یافت می شوند. آنها کوچک هستند و در گل آذین های زیر بغل به شکل رگه ها و به رنگ مایل به سبز دسته بندی می شوند. در فروردین-اردیبهشت باز می شوند و با یک دانه که قسمت خوراکی آن است میوه می دهند.