میلیاردر شدن مردی توسط پتو یک نفره ساده

پتو یک نفره ساده وزن دار که به عنوان پتوهای گرانشی نیز شناخته می شوند، برای سال ها توسط متخصصان سلامت روان به عنوان نوعی فشار درمانی، اغلب برای تسکین اضطراب استفاده می شود.

امروزه، این پتوها در جریان اصلی محبوبیت پیدا کرده اند، که با یا بدون وزن سنتی گلوله ساخته می شوند. این پتوها با وزن بین 5 تا 30 پوند، به عنوان مزایایی برای بزرگسالانی که امیدوارند استرس را کاهش دهند یا خواب را بهبود بخشند، پیشنهاد می شود.

آنها همچنین کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی بیش فعالی (ADHD) یا اختلال طیف اوتیسم (ASD) و همچنین سالمندان ساکن در خانه های مراقبت مسکونی را آرام می کنند.

پتو

این مقاله به مزایا و معایب پتوهای وزن دار می پردازد، با توجه به اینکه هنوز بحث های زیادی در مورد اینکه آیا پتوهای وزن دار مزایای واقعی دارند یا خیر وجود دارد.

همچنین موقعیت‌های خاصی را بررسی می‌کند که پتوهای وزن‌دار ممکن است مفید نباشند. پتوهای وزن دار به گونه ای طراحی شده اند که فشار ملایمی را به بدن شما وارد می کنند، زمانی که می خوابید یا در حالتی که در حالت صاف قرار دارید.

گاهی اوقات پتوهای جاذبه نامیده می شوند و در اندازه ها و وزن های خاصی به فروش می رسند. بیشتر این پتوها با گلوله های پلاستیکی، مهره های شیشه ای یا مهره های سرامیکی برای ایجاد وزن در داخل پتو ساخته می شوند. برخی دیگر از پارچه های جایگزین برای پر کردن استفاده می کنند یا می توانید خودتان آنها را درست کنید.

برخی از مدل های پتوی وزن دار حتی با مواد زنجیره ای فلزی دوخته شده در آنها ساخته می شوند. آنها برای درمان بی خوابی یا ناتوانی در خواب در افراد مبتلا به بیماری های روانی جدی استفاده می شوند.

در شهر استکهلم سوئد، هر ساله حدود 2700 پتو برای درمان بزرگسالان تحت مراقبت های روانپزشکی تجویز می شود که نتایج تحقیقات حاکی از یک فایده واضح است.