عوامل تاثیر گذار بر آفتاب سوختگی میوه ی انگور بر عملکرد آن گزارش شد!

آفتاب‌سوختگی قهوه‌ای میوه انگور با گذشت زمان از نظر اندازه و عمق افزایش می‌یابد، اگرچه آنها عمق نهایی قهوه‌ای شدن را گزارش نکردند.

این رنگ قهوه ای همچنین به مرگ سلولی در لایه های اپیدرمی اگزوکارپ نسبت داده شده است که توسط هدایت الکتریکی بالاتر (و نشت الکترولیت) مشهود است در پوست میوه آسیب دیده می باشد.

با توجه به عوارض ناشی از آفتاب سوختگی بر عملکرد و کیفیت انگور سیاه شمال، جای تعجب است که هنوز هیچ توصیف ثابتی از این پدیده در صنعت انگور به کار گرفته نشده است.

در نتیجه، پدیده‌هایی که به عنوان آسیب شدید آفتاب سوختگی در تاکستان‌های شیلی توصیف می‌شوند.

ممکن است در شرایط اروپای مرکزی حتی به عنوان آفتاب‌سوختگی شناخته نشوند، جایی که اصطلاح آفتاب‌سوختگی شامل درجاتی از چروکیدگی است.

تنها گزارش‌هایی که پدیده‌های آفتاب‌سوختگی را در انگور عسگری کاشمر متمایز می‌کنند، توسط، گزارش قهوه ای شدن آفتاب سوختگی است.

انگور

ترک خوردگی ناشی از آفتاب سوختگی و رشد ضعیف رنگ گونه های قرمز به عنوان علائم است.

80 سال قبل توسط فردی پژوهشگر سطوح مختلف انگور یاقوتی آسیب ناشی از آفتاب سوختگی را گزارش شد.

لکه های آفتاب سوختگی روی پوست توت، چروکیدگی کامل یا جزئی توت ها، و آسیب به راچی و در نتیجه چروکیدگی کل بخش های خوشه است.

او همچنین توسعه رنگ ضعیف انواع انگورقرمز را که در اثر آفتاب سوختگی به دست می‌آید گزارش کرد.

این در تضاد با سایر محصولات باغی مانند سیب است، جایی که علائم و عوامل محرک سه نوع مختلف پدیده آفتاب سوختگی – SB، نکروز آفتاب سوختگی (SN) و آفتاب سوختگی فوتو اکسیداتیو (PS) – به طور دقیق توصیف شده است.

قهوه ای شدن میوه انگور عسگری بی دانه آفتاب سوختگی نتیجه ترکیبی از نور زیاد و دمای بالا است و عمدتاً پس از véraison مشاهده می شود.

 این یک شکل زیر کشنده آسیب در نظر گرفته می شود که باعث پیدایش لکه های زرد، قهوه ای یا برنزی در سمت میوه در معرض آفتاب می شود.
  • منابع:
    1. Sunburn in Grapes: A Review
  • تبلیغات: 
    1. تاثیرات مثبت پوشیدن صندل برای کودکان
    2. سریع ترین روش کسب ثروت در کتاب گینس
    3. مردی که با پالت چوبی پرواز کرد!
    4. کشف مانتو خیره کننده متعلق به یک خون آشام