رنگ مو بدون آمونیاک ایرانی موجب تغییر رنگ چشم می شود

رنگ مو بدون آمونیاک ایرانی بنابراین بسته به نوع موی فرد، نیمه دائمی تا دائمی در نظر گرفته می شود. بیشتر مردم از حنا به رنگ دائمی می‌رسند، به خصوص بعد از رنگ دوم. با استفاده مکرر رنگ نارنجی به رنگ قرمز و سپس قهوه ای تبدیل می شود.

در حالی که حنای “طبیعی” به طور کلی یک رنگ قرمز است، تغییراتی وجود دارد. این تغییرات معمولاً حاوی موادی از گیاهان دیگر و حتی رنگ های مصنوعی است.

نیل یک رنگ طبیعی از یک گیاه ( Indigofera tinctoria ، I. suffructicosa یا I. arrecta ) است که می توان آن را به حنا اضافه کرد یا روی آن لایه ای قرار داد تا رنگ های قهوه ای تا سیاه در مو ایجاد شود.

 

حنا نارنجی است و نیلی آبی است، بنابراین به عنوان مکمل در چرخه رنگ استاندارد، اثر ترکیبی دو رنگ باعث ایجاد رنگ های قهوه ای می شود.

نیل نیز مانند حنا ممکن است پس از یک بار استفاده از بین برود، اما با استفاده مکرر روی موها ماندگار می شود. استفاده از رنگ‌های گیاهی مانند حنا می‌تواند بعداً هنگام تلاش برای رنگ کردن مو یا رنگ دائمی باعث ایجاد مشکل شود.

برخی از حناهای فروشگاهی حاوی نمک های فلزی هستند که به پراکسید هیدروژن که برای روشن کردن مو استفاده می شود واکنش نشان می دهند.

این ممکن است منجر به نتایج غیرقابل پیش بینی، مانند تن های سبز یا آبی در مو شود. حنا یک روش سالم برای رنگ کردن مو است، به شرطی که از نمک های فلزی استفاده نشود.

در سال 2018، سیستمی برای ساخت رنگ موی نیمه دائمی از ضایعات تجدیدپذیر پوست میوه‌های انگور فرنگی سیاه (Ribes nigrum L.) از صنعت پرس میوه توسعه یافت. رنگدانه های آنتوسیانین از ضایعات پوست توت سیاه استخراج شد و به رنگ مو تبدیل شد.