خوردن شیره خرما سفت شده ذهن شما را خلاق می کند

شیره خرما سفت شده یک شربت شیرین خوراکی است که از شیره گونه های خاصی از نخل تهیه می شود. در جزایر قناری و مناطق ساحلی آمریکای جنوبی تولید می شود.

در جزایر قناری، شربت خرما (به اسپانیایی: miel de palma ) از نخل خرمای قناری ( Phoenix canariensis ) تهیه می‌شود. در شیلی، شربت خرما از عناب در حال انقراض ( Jubaea chilensis ) تهیه می شود.

انواع دیگری از نخل نیز استفاده می شود، مانند نخل نارگیل، نخل شکر و نخل پالمیرا. اکثریت قریب به اتفاق تولید شربت خرما در شهرداری Vallehermoso در جزیره La Gomera متمرکز شده است.

فرآیند جمع آوری شیره خرما و تغلیظ آن به شربت بسیار شبیه فرآیندی است که برای تهیه شربت افرا استفاده می شود . شیره خرما، معروف به گواراپو ، از یک برش فنجانی شکل در تاج درخت جمع آوری می شود.

از آنجایی که گواراپوها در برابر نور خورشید به سرعت خراب می شوند، در شب برداشت می شوند. هر روز عصر در زمان برداشت، گواراپرو (کشاورز) هر درخت را برای برداشت شیره آماده می کند.

او اغلب با استفاده از یک نردبان و با استفاده از چاقو یا اسکنه به بالای درخت خرما می‌رود. شاخه های سبز تاج را قطع می کند. سپس بر روی تنه درست زیر آن بریدگی ایجاد می کند، درخت خرما در شب شیره ترشح می کند که از طریق زهکشی مخصوص وارد قوطی ها می شود.

صبح روز بعد، او برمی گردد و سطل های پر حاوی 10-15 لیتر شیره از هر درخت جمع آوری می کند. گواراپوهای برداشت شده یا به یک کارخانه فرآوری محلی اختصاصی فرستاده می شوند یا در محل پردازش می شوند.

فرآوری شامل جوشاندن گواراپو به مدت چند ساعت است تا غلیظ شود، حدود 90 درصد غلیظ شود، و به شربت قهوه ای تیره تبدیل شود که طعم آن بسیار شیرین است.