الکل ۹۶ درصد موجب کشته شد پسر جوانی شد

الکل ۹۶ درصد اشباع است که به عنوان یک ضدعفونی کننده سطح بالا و ضدعفونی کننده شیمیایی مورد پذیرش گسترده ای قرار گرفته است.

محلول های آبی گلوتارآلدئید اسیدی بوده و عموماً در این حالت اسپور کش نیستند. تنها زمانی که محلول با استفاده از عوامل قلیایی کننده به pH 7.5-8.5 “فعال” شود (قلیایی شود)، محلول اسپور کش می شود.

پس از فعال شدن این محلول‌ها به دلیل پلیمریزاسیون مولکول‌های گلوتارآلدئید در سطوح pH قلیایی، ماندگاری حداقل 14 روز دارند.

این پلیمریزاسیون، مکان‌های فعال (گروه‌های آلدئیدی) مولکول‌های گلوتارآلدئید را که مسئول فعالیت زیست‌کشی آن هستند، مسدود می‌کند.

الکل

فرمول‌های جدید گلوتارآلدئید (مانند گلوتارآلدئیدفنلسدیم فنات، اسید تقویت‌شده گلوتارآلدئید، گلوتارآلدئید قلیایی تثبیت‌شده) تولید شده در 30 سال گذشته بر مشکل از دست دادن سریع فعالیت غلبه کرده‌اند (مثلاً عمر مصرف 28 تا 30 روز به طور کلی حفظ می‌شود) فعالیت میکروب کشی عالی.

با این حال، فعالیت ضد میکروبی نه تنها به سن، بلکه به شرایط استفاده، مانند رقت و استرس آلی نیز بستگی دارد. ادبیات تولیدکنندگان برای این فرآورده‌ها نشان می‌دهد که گلوتارآلدئیدهای خنثی یا قلیایی دارای خواص میکروب‌کشی و ضد خوردگی برتر از گلوتارآلدئیدهای اسیدی هستند و چند گزارش منتشر شده این ادعاها را تأیید می‌کند با این حال، دو مطالعه هیچ تفاوتی در فعالیت میکروبی گلوتارآلدئیدهای قلیایی و اسیدی 73، 591 پیدا نکردند.

استفاده از محلول های مبتنی بر گلوتارآلدئید در مراکز بهداشتی درمانی به دلیل مزایای آنها، از جمله خواص بیوسیدال عالی، گسترده است.

فعالیت در حضور مواد آلی (20٪ سرم گاوی)؛ و عملکرد غیر خورنده برای تجهیزات آندوسکوپی، دماسنج، لاستیک یا تجهیزات پلاستیکی.

فعالیت بیوسیدال گلوتارآلدئید ناشی از آلکیلاسیون آن از سولفیدریل، هیدروکسیل، کربوکسیل و گروه های آمینه میکروارگانیسم ها است که باعث تغییر RNA، DNA و سنتز پروتئین می شود. مکانیسم عمل گلوتارآلدئیدها به طور گسترده در جاهای دیگر مورد بررسی قرار گرفته است.