آلو بخارا صنعتی موجب افزایش طول عمر می شود

آلو بخارا صنعتی یاز همان خانواده میوه های هسته دار مانند زردآلو و گیلاس است. بیش از 8000 سال پیش در چین آغاز شد و میوه ای با پوست و پالپ داخلی زرد، نارنجی یا قرمز تیره است. در ادامه مهم ترین فواید سلامتی و زیبایی آلو بخارا صنعتی را ارائه می دهیم.

آلو بخارا صنعتی چه ارزش غذایی دارد؟

کالری: 76

پروتئین: 1 گرم

چربی: کمتر از 1 گرم

کربوهیدرات: 18 گرم

فیبر: 2 گرم

شکر: 16 گرم

آلو

منبع خوبی از: پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فسفر، ویتامین A، ویتامین K، ویتامین C و اسید فولیک است.  محتوای ویتامین C موجود در آن همچنین بهترین راه برای کمک به بهبودی بدن، عضله سازی و ساخت رگ های خونی است.

آلو بخارا صنعتی2 گرم فیبر محلول و نامحلول فراهم می کند. فیبر محلول غذای باکتری های مفید روده را فراهم می کند.این باکتری ها اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه مانند پروپیونات تولید می کنند که سلول های روده را تغذیه می کند.

فیبر نامحلول، به مدفوع حجم می دهد و به حرکت غذا در روده کمک می کند که به کاهش احتمال یبوست کمک می کند. از سوی دیگر، اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه موجود در روده ها به کاهش التهاب و بهبود اختلالات گوارشی مانند کولیت اولسراتیو یا بیماری کرون کمک می کند.

نه تنها از آلو بخارا صنعتی برای کمک به هضم غذا استفاده می شود، بلکه از عصاره گل آلو بخارا صنعتی نیز به عنوان چای، به ویژه در طب سنتی چینی استفاده می شود.

خوردن میوه ها به طور کلی یک راه آسان برای کمک به بهبود سلامت قلب است. آلو بخارا صنعتی یکی از سالم ترین میوه ها برای قلب است و از فشار خون بالا و سطح کلسترول جلوگیری می کند.

همچنین بخوانید : قلب انسان چگونه خود را درست می کند؟ برخی از مطالعات نشان داده اند که یکی از فواید آلو بخارا صنعتی کاهش سطح کلسترول مضر و سطوح این سه چربی است.

آب آلو بخارا صنعتی ممکن است به کاهش هورمون آنژیوتانسین که مسئول افزایش فشار خون است کمک کند. با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

فواید آلو بخارا صنعتی در محافظت در برابر سرطان را می دانید؟

مانند بسیاری از میوه‌ها، آلو بخارا صنعتینیز ترکیبات گیاهی مفیدی را ارائه می‌کند که ممکن است در برابر انواع مختلف سرطان محافظت کند. به خصوص پوست آلو بخارا صنعتیکه سرشار از کاروتنوئیدها و اسید کافئیک است، دو نوع آنتی اکسیدان که خاصیت ضد سرطانی دارند.